Cult of personality

Omdat niet alleen de autisme-test zijn waarde (of onwaarde) heeft, krijgt u nu een tweede test. Hierbij kunt u nakijken of u aan een persoonlijkheidsstoornis lijdt.

far-sideHet is relevant hierbij op te merken dat de tests gehanteerd door professionelen steevast een slordige driehonderd vragen beslaan en gekoppeld worden aan observaties van een of meer behandelende psychologen/psychiaters. Het blijft echter een gigantische grijze zone die zich moeilijk vatten laat in cijfers of diagnoses.

Bovendien laat men de term stoornis steeds meer vallen omdat het een persoonlijkheidstype is veeleer dan een persoonlijkheid. Vooraleer u echter het ergste vreest bij uzelf of anderen, hou er ook rekening mee dat eenieder trekken van de verschillende stoornissen zal herkennen. Bij dergelijke stoornissen zijn bepaalde karaktertrekken immers oververtegenwoordigd en andere minimaal of niet aanwezig. Het is dus niet zo dat ze bij “gewone” mensen niet aanwezig zijn.

Ik hoef overigens uw resultaten niet te weten, ik geef de mijne immers ook niet, maar het is een interessante test en bovendien iets minder voor de hand liggend dan het gros van de internettestjes die we ongetwijfeld allemaal al meermaals gedaan hebben.

2 Reacties to “Cult of personality”

  1. Ik weet niet in hoeverre deze test betrouwbaar is, als hij het is moet ik mij zorgen beginnen maken.

    Was getekend

  2. U bent dan ook van de pot gerukt. 🙂

    Maar ik zou me niet te veel zorgen maken als ik u was. Het is van generlei wetenschappelijke waarde en zolang u er zelf geen last van hebt…

Geef een reactie

