My favorite things

“Mocht ik voortijdig overlijden, dan laat ik een kist na met vreemdsoortige boeken, een krankzinnige verzameling plaatjes en een ontzagwekkende hoeveelheid fiches. Op de een of andere manier heb ik er altijd van gedroomd ooit zelf zo’n kist te zullen vinden.”

Matthijs Van Boxsel :: Encylopedie van de domheid

4 Reacties to “My favorite things”

  1. OHohoho!

    Ik ben dol op dat boek!!! 🙂

  2. Ik heb deze drie:

    # De Encyclopedie van de Domheid, Deel I (1999)
    # De Encyclopedie van de Domheid, Deel II: Morosofie (2001)
    # De Encyclopedie van de Domheid, Deel III: Deskundologie (2006)

    En ben op zoek naar deze:

    * De Encyclopedie van de Domheid, Deel I: Inleiding (1986)
    * De Encyclopedie van de Domheid, Deel II: Robert Müsil Over de domheid (1986)
    * De Encyclopedie van de Domheid, Deel III: Gustave Flaubert en de methodische domheid (1988 )
    : )

  3. ik laat veel papier en plastic na. hoe dom kan ne mens zijn mè gedacht. en ik heb daar niet eens die encyclopedie voor moeten lezen. “dom” is dan ook my second name.

  4. Het is een ander soort domheid dat hij bedoelt. Ik denk dat ik ze maar eens ga herlezen en een aantal werken die hij behandelt.

Geef een reactie

